دیاگ کاترپیلار caterpillar

دیاگ کاترپیلار caterpillar  :

کاترپیلار: تاریخ طولانی و داستان نوآوری در تجهیزات سنگین
برادران کلیولند به رابطه طولانی و موفق خود با Caterpillar ، رهبر جهانی در تولید تجهیزات سنگین صنعتی با دفتر مرکزی در Peoria ، Illinois مفتخر است. از زمان افتتاح اولین نمایندگی کاترپیلار در پنسیلوانیا مرکزی در سال 1948 ، ما سنت افتخار و خدمات کاترپیلار را با افتخار ادامه دادیم. این سنتی است که بیش از 85 سال از آغاز فعالیت کاترپیلار در 1925 برمی گردد.

تاریخچه کاترپیلار با نام آغاز می شود
در حالی که شرکت کاترپیلار تراکتور در اصل در سال 1925 در نتیجه ادغام بین شرکت تولیدی هولت و C. L. Best Tractor Company تاسیس شد ، نام کاترپیلار سالها پیش شکل گرفت. در اوایل دهه 1900 ، بنجامین هولت ، به دنبال راهی برای بهبود تحرک و کشش تراکتورهای بخار شرکت خود ، چرخ ها را با ریل های چوبی که به زنجیر پیچ شده بودند ، جایگزین کرد. این نوآوری آنقدر خوب عمل کرد که گفته شد یکی از تماشاچیان اظهار داشته است که دستگاه مانند یک کرم خزنده در حال حرکت است. هولت موافقت کرد و ماشین جدید خود را “کاترپیلار” نامگذاری کرد ، نامی که وی در نهایت در سال 1910 علامت تجاری کرد. در سال 1986 کاترپیلار رسما نام شرکت را از Caterpillar Tractor Company به Caterpillar، Inc. تغییر داد.

تاریخچه اولیه کاترپیلار مملو از موفقیت است
در حالی که بنیامین هولت در توسعه تراکتور صنعتی قبل از راه اندازی رسمی کاترپیلار نقش موثری داشت ، مجموعه ای از دستاوردهای قابل توجه پس از تشکیل شرکت جدید در سال 1925 ادامه یافت. به عنوان مثال ، در دهه 1930 ، ماشین های کاترپیلار نقش مهمی ایفا کردند. در ساخت پل گلدن گیت ، سد گرند کولی و پروژه ساختمانی می سی سی پی لیوی. تجهیزات سنگین کاترپیلار از تلاش های نظامی ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم پشتیبانی کرد و این شرکت توانست تولید دولتی خود را برای تولید بیش از 51000 تراکتور نظامی از نوع پیست افزایش دهد.

توسعه بین المللی در دهه 1950
تاریخچه کاترپیلار شامل گسترش به انواع بازارهای خارجی پس از جنگ است. در اوایل دهه 1950 ماشینهای CAT به ساخت یک بزرگراه 10.5 مایلی کمک کردند که حمل و نقل را از طریق کوههای آند در ونزوئلا بسیار تسهیل کرد. در سال 1953 ، دولت هند 93 دستگاه CAT را برای کمک به پروژه های توسعه راه کشور خریداری کرد. ماشین های CAT همچنین به تکمیل مکان های رویداد برای المپیک 1956 ملبورن کمک کردند. CAT حتی تجهیزاتی را برای استفاده در چالش برانگیزترین مکان های جهان تهیه کرده است ، همانطور که استفاده از ماشین های CAT توسط ارتش آمریکا در عملیات Deep Freeze III در قطب جنوب در اواخر دهه نشان داده شد.

ادامه رشد از طریق تملک
علاوه بر بهبود و افزایش تلاش های تولیدی خود در طول سالها ، تاریخچه Caterpillar با یک روند رشد از طریق مجموعه ای از خریدها برجسته می شود. در سال 1965 CAT خط خرید لیفتراک خود را از طریق خرید Mentor ، شرکت Towmotor مستقر در اوهایو گسترش داد. در سال 1981 ، CAT با به دست آوردن بخش های خورشیدی و توربوماش شرکت International Harvester ، وارد دنیای توربین های گازی صنعتی شد. خریدهای بین المللی قابل توجه شامل Perkins Limited ، تولید کننده موتورهای دیزلی کوچک در انگلستان در 1998 و MWM Holding GmbH ، تولید کننده آلمانی مجموعه های ژنراتور با گاز و دیزل در سال 2010 است.

مشارکت پر رونق با چشم به آینده
امروزه کاترپیلار به عنوان پیشروترین تولید کننده تجهیزات صنعتی سنگین در جهان ادامه می دهد. این شرکت که همواره به دنبال راه هایی برای افزایش جای خود و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان خود است ، وارد عرصه های جدیدی مانند فروش محصولات مالی و بیمه شده است. برادران کلیولند مشتاقانه منتظر ادامه مشارکت قوی و پایدار خود با یک رهبر جهانی در آینده هستند و همچنین طیف وسیعی از ماشین آلات و تجهیزات CAT با کیفیت را برای مشتریان ما در سالهای آینده تحویل می دهند.

 

از بخار گرفته تا بنزین
در حالی که هولت به دلیل توسعه آهنگ ها مشهور بود، سی.ال. بست اختراعات خود را بر روی بنزین اولیه و فناوری زیرانداز متمرکز کرد تا قابلیت اطمینان و عملکرد محصول را بهبود بخشد. در واقع، برخی از این ویژگی های اولیه بخشی از DNA تراکتور کاترپیلار امروزی هستند.
ادغام: تشکیل شرکت تراکتور کاترپیلار.
پس از جنگ جهانی اول، شرکت Holt Caterpillar و C.L. Best Tractor Co. نقاط قوت خود را ترکیب کرد تا محصولات نوآورانه و شبکه فروش قوی را به مشتریان ارائه دهد. امروزه، شبکه نمایندگی ما بر اساس همان اصول عمل می کند تا به مشتریان خود در انجام کار کمک کند. ضرب المثل قدیمی همچنان صادق است – آهن را بخر، شرکت را بگیر.
افسردگی بزرگ منجر به نوآوری می شود
اگرچه شرکت تأثیرات رکود بزرگ را احساس می کرد، کاترپیلار روی محصولات و فناوری هایی سرمایه گذاری کرد که هنوز برای تجارت ما امروز مهم هستند. ما خط تولید خود را گسترش دادیم تا راه‌حل‌های بیشتری برای ساخت، نیرو و اتصال جهان ارائه دهیم، از جمله اولین موتورگرید واقعی (گشت خودکار).

برای ارائه قدرت بیشتر به مشتریان با هزینه کمتر، رهبرانی مانند C.L. بهترین سرمایه گذاری در فناوری دیزل در اکتبر 1931، ما شروع به تولید تراکتور کاترپیلار دیزل شصت کردیم. ظرف چند سال دیگر، ما بزرگترین تولید کننده موتورهای دیزلی در جهان بودیم. ما همیشه زرد نبوده ایم.
نیاز به دید بهتر در سایت‌های ساخت و ساز جاده‌ها منجر به تغییر رنگارنگ ما از خاکستری به رنگ زرد در سال 1931 شد.

یک نوآوری تاریخی به عنوان یک آزمایش شروع شد، این بار شامل رنگ و رنگ. هدف این بود که رنگی را پیدا کنیم که در دورترین فاصله در روز و شب قابل مشاهده باشد – در عین حال برای چشم دلپذیر باشد. رنگ زرد انتخاب شد و متخصصان رنگ زرد متمایز کاترپیلار را برای شناسایی انحصاری ماشین‌های ما ایجاد کردند.

در 7 دسامبر 1931، رنگ خاکستری و تریم قرمز با تریم زرد و سیاه جایگزین شد. امروزه ما رنگ رنگ خود را Caterpillar Yellow می نامیم. خط تولید در حال رشد
رشد خودروها نیاز به سیستم جاده ای بهتر و گسترش خط تولید ما را برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان ایجاد کرد.

خط تولید اصلی کاترپیلار شامل یک محصول با پنج مدل بود. از آن زمان، خط تولید ما برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد مشتریان تکامل یافته است. اگرچه ماشین‌های ما در اصل برای کشاورزی ساخته شده بودند، اما مشتریان ما از آنها در ساخت جاده و زیرساخت استفاده کردند.

با توسعه “Old Betsy”، اولین موتور دیزلی کاترپیلار، ما به یک رهبر در صنعت برق تبدیل شدیم. ما به نوآوری و گسترش خط موتور خود برای بهبود محصولات خود، ارائه راه حل های OEM و تولید برق ادامه دادیم.

اگرچه می‌توانید محصولات ما را در برنامه‌های استخراج از زمان Holt & Best بیابید، اما با تکامل اقتصاد جهانی، استخراج‌کنندگان به قدرت بیشتر و تجهیزات بزرگ‌تری برای اقتصادی‌تر کردن استخراج نیاز داشتند. برای رفع نیازهای آنها، ما شروع به گسترش خط تولید خود کردیم – ماشین‌های بزرگتر و قوی‌تر مانند لودر چرخدار، کامیون‌های خارج از بزرگراه، تراکتورهای بزرگتر و بیل‌های هیدرولیک را ارائه دادیم.

برق رسانی
اولین موتور دیزلی تولیدی کاترپیلار، D9900، در اکتبر 1931 پس از 18 ماه طراحی و آزمایش تولید شد. بیش از 1 میلیون دلار (ایالات متحده) برای تحقیق و توسعه هزینه شد – سرمایه گذاری قابل توجهی در آن روزها. این موتور که در اصل برای نیرو دادن به تراکتور کاترپیلار سیکستی طراحی شده بود، این شرکت را به عنوان پیشگام در ساخت موتورهای دیزلی خودرو تقویت کرد. در سال 1931، کاترپیلار یک گروه موتور جداگانه ایجاد کرد و توسعه موتور خود را به مناطقی مانند مجموعه ژنراتورها و نیروی دریایی گسترش داد.

امروزه موتورهای Cat معمولاً در تولید برق یافت می شوند. کاربردهای دیگر نیروی Cat شامل موتورهای صنعت نفت، دریایی، لوکوموتیو، تجهیزات کشاورزی، نیروی صنعتی، تجهیزات ساختمانی و بسیاری موارد دیگر است. کارایی، قابلیت اطمینان و سادگی موتور دیزل چیزی بود که کاترپیلار را بر آن داشت تا شصت سال پیش در استفاده از آن در تجهیزات سیار پیشگام شود. همین ویژگی ها مشخصه موتورهای Cat امروزی است.

دیاگ کاترپیلار به شما این امکان را می دهد که به سرعت علت ( عیب یاب ) سیستم های کنترل شده الکترونیکی در خودرو خود را با اتصال دستگاه به سوکت عیب یاب سیستم در حین خواندن کدخطا شناسایی کنید.

بنابراین کار این سیستم، شناسایی، مکان یابی و کنترل مشکلاتی از جمله ECU است از جمله موتور، گیربکس، ترمزها، سنسورهای O2، سیستم تعلیق، ABS ، سیستم سوخت رسانی و موارد دیگر را پوشش می دهد !

نرم افزار دیاگ کاترپیلار

سیستم عیب یاب دیاگ کاترپیلار به شما این امکان را می دهد که ارور و کدهای مشکل مربوط به موتور خودرو خود را بخوانید و رفع کنید. این امتیاز بزرگی برای این سیستم محسوب می شود.

کدخوان به شما این امکان را می دهد که به سرعت با وصل کردن به سوکت عیب یابی، همزمان با خواندن کد مشکل ( DTC ) نمایش داده شده بر روی دستگاه، علل عیب ( عیب یابی ) سیستم های کنترل الکترونیکی ماشین خود را شناسایی کنید و در نتیجه سریع تر به رفع آن مشکل بپردازید.

اطلاعات اصلی سیستم عیب یابی کاترپیلار توسط ماشین های کاترپیلار مجهز به کنترل های الکترونیکی استفاده می شود. شناسه های کامپوننت ( CID )، شناسه های حالت خرابی (FMI ) و شناسه های ماژول اطلاعاتی ( MID ) هستند که به پرسنل خدمات کمک می کنند تا مشکلات سیستم دستگاه را تشخیص دهند.

کاترپیلار ECM یا ماژول کنترل موتور یک واحد الکترونیکی کوچک است که به عنوان سیستم عصبی موتور یا تجهیزات کامیون شما عمل می کند. ECM نظارت بر دو ثانیه و خروجی داده را برای ایمنی و عملکرد خودرو فراهم می کند. ECM چندین مؤلفه، مانند شبکه گسترده ای از حسگرها و سیستم کنترل آلایندگی شما را نظارت می کند.

ماژول‌های ECM کاترپیلار در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. بیشتر برنامه ها معمولاً با پیکربندی پین برای اتصال دهنده ها مورد اشاره قرار می گیرند. شناسایی تعداد پین ها می تواند به تعیین برنامه کاربردی شما کمک کند و حتی گاهی اوقات می تواند نوع و اندازه موتور را تعیین کند. رایج ترین پیکربندی پین ها برنامه های 40 پین، 70 پین و 120 پین هستند.

توضیحات محصول
CAT Caterpillar ET Diagnostic Tool از Caterpillar امکان دسترسی به ماژول‌های کنترل الکترونیکی (ECM) را از رایانه شخصی فراهم می‌کند. بسیاری از کارهای حیاتی را می توان با ابزار خدمات الکترونیکی انجام داد. کاربر می تواند وضعیت گروهی از پارامترها (دما، فشار و غیره) را به طور همزمان نمایش دهد، عیب یابی فعال و واضح ثبت شده را مشاهده کند، پیکربندی فعلی یک ECM و موارد دیگر را نمایش دهد. ابزار سرویس با یک آداپتور ارتباطی کار می کند تا امکان اتصال به ECM را فراهم کند. رابط گرافیکی این نرم افزار را به سرعت یادگیری و استفاده آسان می کند. یک منوی کشویی جداگانه برای هر عملکرد، “سهولت استفاده” را افزایش می دهد. نسخه و شناسایی ECM به طور خودکار بازیابی می شود و با شروع برنامه در صفحه خلاصه نمایش داده می شود. تست های تشخیصی و کالیبراسیون نیز می تواند انجام شود.

ابزار تشخیصی CAT Caterpillar ET به تکنسین‌های خدمات این امکان را می‌دهد که ECM‌ها را مجدداً برنامه‌ریزی کنند، پارامترهای سیستم کنترل را مجدداً پیکربندی کنند، عملکرد را تنظیم کنند یا علت اصلی خرابی را در اولین بار تشخیص دهند. این ابزار قدرتمند به پرسنل خدمات امکان نمایش و تجزیه و تحلیل عملکرد حیاتی و اطلاعات سلامت از هر سیستمی را به سرعت و با دقت می دهد. ابزار سرویس با هر سیستمی با استفاده از ATA (J1708)، J1939 یا شبکه های پیوند داده اختصاصی Caterpillar ارتباط برقرار می کند. ابزارهای سرویس اطلاعات و ویژگی‌های مورد نیاز را برای کمک به تکنسین در تشخیص مشکلات و انجام تعمیرات و سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی عملکرد یک محصول ارائه می‌کنند. با اجازه دادن به مشتریان برای طراحی انعطاف‌پذیری و پیکربندی در یک محصول، ابزارهای خدمات کاترپیلار فراتر از قابلیت‌های ECM‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده یا سیستم‌های نمایش داخلی است.

امکانات
نمایش، نمودار و پارامترهای وضعیت ورود به سیستم.
داده های پیش آگهی شامل هیستوگرام، مجموع موتور برای سوخت مصرف شده و مایل های طی شده را بازیابی کنید.
مشاهده عیب‌یابی فعال و پاک کردن عیب‌یابی ثبت‌شده. رویدادهایی را مشاهده کنید که در آنها بی‌نظمی رخ داده و توسط ECM ثبت شده است.
برای بهبود عملکرد ECM کالیبراسیون انجام دهید.
ECM را با تنظیمات خاص برنامه سفارشی کنید.
بیش از 100 ویژگی عیب یابی، اطلاعات و خدمات سفارشی از جمله:
– قابلیت ترسیم هیستوگرام دو بعدی و سه بعدی (پشتیبانی از نرم افزار موتور مورد نیاز است).
– گروه های صفحه نمایش وضعیت سفارشی
– عکس های فوری (دانلود و نمایش داده های عکس فوری ثبت شده توسط ECM)
– کمک پیکربندی که اجازه می دهد تا آپلود/دانلود همان
پیکربندی به چندین ماژول کنترل

گزینه های ابزار خدمات سفارشی شده
نام ابزار خدمات سفارشی شده
گرافیک سفارشی شده برای صفحه نمایش و نمادها
نصب سفارشی
تمایز پس از فروش، یعنی ابزار یک مشتری روی محصول مشتری دیگر کار نمی کند.
گزینه های صدور مجوز برای مدیریت مشتری
برنامه نویسی فلش ECM(های)
نمایش آموزشی امکان آشنایی با عملکردهای اصلی ابزار را بدون اتصال به ECM (ها) فراهم می کند.
انجام تست های تشخیصی سفارشی برای شناسایی مشکلات مهار، خرابی سیلندر یا قطعات (برش خودکار سیلندر با مقایسه سوخت سیلندر به سیلندر)

شناسه کامپوننت ( CID )

یک کد تشخیص است که به پرسنل خدمات در مورد مدار یا سیستم خاصی که در آن مشکل شناسایی شده است، اطلاع می دهد.

 

شناسه حالت خطا ( FMI )

یک کد تشخیص است که به پرسنل خدمات از نوع مشکل شناسایی شده در مدار یا سیستم اطلاع می دهد.

شناسه ماژول ( MID )

یک کد تشخیصی است که ماژول کنترل الکترونیکی را که مشکل و ارور را تشخیص داده است، شناسایی می کند.

کاربرد دیاگ کاترپیلار در عیب‌یابی و رفع مشکلات خودرو

 

صنعت خودروسازی روز به روز در حال پیشرفت است، پیشرفتی که به خصوص در زمینه افزایش ایمنی خودرو نقشی اساسی ایفا می‌کند. دست‌اندرکاران این صنعت همواره در تکاپوی ارائه طرح‌های متنوع و جدید برای تقویت ایمنی و کارکرد خودرو هستند و در این زمینه رقابت شدیدی نیز میان غول‌های این عرصه ایجاد شده است. اما یکی از موارد مهم در زمینه ایمنی خودرو و سهولت در عیب‌یابی آن، استفاده از شیوه دیاگ کاترپیلار است که به مکانیک‌ها و تعمیرکاران خودرو کمک زیادی می‌کند که بتوانند به راحتی عیب اصلی خودرو را پیدا و آن را برطرف کنند.

این شیوه سال‌های زیادی است که در خودروسازی به کار گرفته می‌شود، اما تاریخچه استفاده از آن به چندین سال قبل برمی‌گردد، زمانی که مشکلات موجود در زمینه عیب‌یابی خودرو، ‌فعالان این صنعت را وادار کرد که به دنبال راهی ساده‌تر برای این مسئله باشند و ابزاری را تولید کنند که مکانیک‌ها با استفاده از آن، عیب خودرو را سریع‌تر پیدا کنند.

 

ضرورت تولید دیاگ کاترپیلار چه بود؟

 

پیش از تولید این ابزار، مکانیک‌ها برای آنکه بتوانند دقیق‌تر متوجه مشکل خودرو شوند، مجبور بودند بر روی کف زمین دراز بکشند و از این طریق موتور خودرو را بررسی کنند. اما اکنون و با استفاده از دیاگ کاترپیلار، عیب خودرو به راحتی مشخص می‌شود و تعمیرکار می‌تواند عیب خودرو را سریع‌تر پیدا و آن را برطرف کند. از طرف دیگر اکنون نیازی به این نیست که مکانیک همه قطعات خودرو را باز کند و یکی یکی مورد بررسی قرار دهد. بلکه امروزه با استفاده از دیاگ کاترپیلار، صرفا قطعه‌ای که نیازمند تعمیر است، از خودرو جدا می‌شود و به این ترتیب از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می‌شود.

 

وقتی کامپیوتر به کمک ابزار دیاگ کاترپیلار می‌آید

 

پیش از اختراع کامپیوتر، سختی‌های زیادی بر سر راه یافتن مشکل خودرو وجود داشت. اما اکنون و با استفاده از کامپیوترهای هوشمند که بر روی قطعات مهم خودرو مانند خنک‌کننده گیربکس و یا دیگر قطعات برقی خودرو نصب می‌شوند، به راحتی میتوان قطعه‌ای را که دارای مشکل و نقص است، پیدا و نقص آن را برطرف کرد. اگرچه این مسئله بر روی آلودگی هوا تاثیر منفی دارد و باعث افزایش آن می‌شود.

البته توصیه کارشناسان این است که نسخه‌های به روز شده دیاگ کاترپیلار را خریداری کنند، چرا که نسخه‌های قبلی این ابزار دیگر تولید نمی‌شود.

 

کاربرد دیاگ کاترپیلار در خودروهای سنگین

 

دیاگ کاترپیلار کاربردهای مختلفی در انواع خودروهای سنگین دارد. این کاربردها می‌تواند به سهولت در یافتن عیب اصلی خودرو و رفع آن کمک زیادی بکند. از کاربردهای این ابزار می‌توان به این موارد اشاره کرد: دیاگ کاترپیلار توان این را دارد که پارامترهای مربوط به سلامت خودرو را به صورت نموداری نمایش دهد. از سوی دیگر این ابزار می‌تواند اطلاعات مربوط به عیب‌یابی خودرو را در اختیار مکانیک قرار دهد. اطلاعات مربوط به میزان مصرف سوخت خودرو و مسافتی که خودرو طی کرده است، نیز از دیگر مواردی است که این دیاگ آن را نمایش می‌دهد.

اما شاید مکانیک نیاز به اطلاعاتی داشته باشد که نشان دهد پیش از این خودرو چه عیب‌هایی داشته و این عیب‌ها به چه صورتی تعمیر شده است. دیاگ کاترپیلار این امکان را نیز برای شما فراهم کرده است. کالیبراسیون نیز یکی دیگر از کارایی‌های منحصر به فرد این دستگاه است انجام کالیبراسیون به منظور افزایش کارایی کنترل موتور خودرو نیز از دیگر قابلیت‌های این دستگاه خارق‌العاده است. ضمن اینکه این دستگاه توانایی انجام انواع تست‌ها را بر روی خودرو برای تشخیص عیب احتمالی موجود در اتصالات خودرو داراست.

 

بخش‌های مختلف دیاگ کاترپیلار

 

دیاگ کاترپیلار دارای دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار است که بخش نرم‌افزار آن بر روی کامپیوتر خودرو نصب می‌شود. بخسش سخت‌افزار نیز بر روی بخش واحد کنترل موتور نصب می‌شود و به عنوان ابزار ارتباطی بین موتور و کامپیوتر عمل می‌کند.

امروزه بسیاری از خودروها به ایسیو یا واحد کنترل موتور خودرو مجهز شده‌اند. ابزاری که به افزایش دقت، عملکرد، قدرت و مراقبت از موتور خودرو کمک زیادی می‌کند.

 

مقایسه خودروهای قدیمی و خودروهای جدید مجهز به دیاگ کاترپیلار

 

در خودروهای قدیمی دیزلی سیستم گاورنر وجود داشت که از آن برای کنترل مقدار سوخت واردشده به موتور خودرو استفاده می‌شد. اما امروزه این سیستم دیگر چندان کارایی ندارد و در خودرهای جدید به طور کامل برداشته شده است. خودروهای جدید که مجهز به دیاگ کاترپیلار هستند، از کامپیوتر برای کنترل همه موارد مربوط به سوخت خودرو استفاده می‌کنند و با این شیوه، دمای همه قسمت‌های خودرو به طور دقیق کنترل می‌شود.

 

مزایای استفاده از ایسیو در دستگاه دیاگ کاترپیلار

 

استفاده از این ابزار ایسیو(واحد کنترل موتور) مزایای زیادی برای خودرو دارد که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: نظارت بر تغییرات موتور و در نتیجه کنترل سرعت آن، تشخیص خطاهای احتمالی موجود در موتور،‌ ارسال اطلاعات مربوط به عملکرد سنکرون موتور، و در نهایت امکان وصل کردن این ابزار به دیاگ،‌ به طوری که بتوان عیب‌های موجود در موتور خودرو را به راحتی تشخیص داد.

اما از سوی دیگر این ابزار معایبی دارد که ممکن است افراد و صاحبان خودرو را نسبت به خرید این ابزار تا حدی دلسرد کند. قیمت بالا و هزینه زیاد نسبت به گاورنرها، وجود پیچیدگی‌های زیاد در سیستم این ابزار و همچنین وجود سیم‌پیچی‌های فراوان که بررسی و عیب‌یابی این ابزار را کمی مشکل می‌کند، و در نهایت نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری مخصوص، از جمله این معایب است که باعث می‌شود افراد نسبت به استفاده از سیستم قدیم رغبت بیشتری پیدا کنند.

 

استفاده از دیاگ کاترپیلار، آری یا نه؟

 

با وجود همه این موارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، به نظر می‌رسد استفاده از دیاگ کاترپیلار مزایای بسیاری دارد که می‌تواند در زمینه عیب‌یابی خودروی شما، کمک حالتان باشد. شاید در نگاه اول هزینه استفاده از این ابزار زیاد به نظر برسد، اما اگر کمی بیشتر به این مسئله فکر کنید، خواهید دید که تهیه این دستگاه و استفاده از آن می‌تواند در بلند مدت بسیاری از هزینه‌های اضافی شما را کاهش دهد و در عین حال در وقت شما نیز صرفه‌جویی کند. از طرف دیگر این نکته را نیز در نظر بگیرید که استفاده از این ابزار، باعث می‌شود شما دیگر شاهد غرولندهای مکانیک در زمینه سختی کار برای یافتن عیب موتور خودرو، نباشید.

 

 

انواع دستگاه دیاگ کاترپیلار

  • ابزار سرویس دستی
  • ابزار تشخیص دیجیتال
  • آداپتور ارتباطی
  • سیستم جرقه زنی الکترونیکی
  • کنترل تایمینگ موتور 15 جرقه ای
  • کنترل گشتاور
  • ماژول ورودی/خروجی G3600
  • ماژول انفجار
  • ماژول فشار G3600
  • کنترل کمکی اتر
  • گیربکس/کنترل شاسی
  • کنترل کمک کشش
  • کنترل خودکار پروفایلر
  • کنترل انتقال اسکراپر الکترونیکی
  • سیستم مانیتورینگ Caterpillar®
  • ماژول کنترل ماشین
  • ماژول نمایش گرافیکی
  • ماژول تجزیه و تحلیل VIMS
  • سیستم کنترل بار

 

 

 

 

چگونه کد ماشین و موتور کاترپیلار را بررسی کنیم ؟

در بیشتر موارد به دلیل کد متناوب نیازی به توقف موتور نیست. با این حال، توصیه می کنیم که

اپراتور کدهای عیب را شناسایی کنید و برای شناسایی ماهیت رویداد با سیستم دیاگ کاترپیلار بررسی کنید. اپراتور باید شرایط ( قدرت کم، محدودیت سرعت وسیله نقلیه/موتور، دود زیاد و …. ) را در مدت زمانی که لامپ روشن است ثبت کند. این مستندات می تواند برای مراجعات بعدی و عیب یابی مفید باشد.

چراغ زرد برای نشان دادن کد فلاش دو رقمی چشمک می زند و کلید SET/RESUME را می توان خاموش کرد. فلاش ها نشان دهنده پیام تشخیصی سیستم هستند، از اولین فلاش شروع به شمارش کنید تا اولین کد تشخیصی مشخص شود.

یک کد عیب یابی نیز ماهیت مشکل را به شما نشان می دهد و می توانید با سرویس CatFaultCodes.com معنی کد را ببینید.

 

پشتیبانی سیستم کاترپیلار از ابزارها :

  • موتور
  • انتقال
  • تابلوی ابزار
  • راندن
  • سیستم ترمز و ABS
  • فرمان برقی الکترونیکی (ESP )
  • سیستم سوخت
  • برنامه پایداری الکترونیکی

 

مشخصات فنی دستگاه دیاگ کاترپیلار:

  1. با تمام کامیون های 1997 و مدل جدیدتر همخوانی می کند.
  2. کدهای عیب تشخیصی (DTC  ) را می خواند و حذف می کند.
  3. پشتیبانی از چندین درخواست کد مشکل: عمومی، معلق، سازنده و غیره….
  4. ویژگی منحصر به فرد با عملکرد مانیتور قدرت باتری
  5. نکات عیب‌یابی تکنسین‌ها را سریع‌تر به ریشه‌یابی مشکلات سوق می‌دهد و در زمان تشخیص و تعمیر صرفه‌جویی می‌کند
  6. بسیار قابل اعتماد و دقیق
  7. نمایشگر LCD 2 خطی با نور پس زمینه شفاف و شفاف خوانا
  8. استفاده آسان با یک پلاگین
  9. جریان داده زنده PCM را با نمایش داده های گرافیکی بخوانید
  10. ارتقاء نرم افزار از طریق اینترنت
  11. واحد مستقل بدون نیاز به لپ تاپ/کامپیوتر اضافی برای کار کردن
  12. اندازه کوچک، به راحتی در کف دست شما قرار می گیرد و اسکن DTC مداوم را انجام می دهد
  13. به طور ایمن با رایانه داخلی ارتباط برقرار می کند.

 

مکان یابی دستگاه کاترپیلار

کاترپیلار ECM شما همیشه در سمت خنک موتور قرار دارد. این امر با توجه به گرمای زیادی که موتور شما تولید می کند منطقی است. دمای موتور می تواند به 200 درجه فارنهایت برسد. این محیط ایده آل برای ماژول های الکترونیکی که برای عملکرد موتور شما حیاتی هستند، نیست. واحد کنترل معمولاً با 4 نقطه ثابت به کنار بلوک موتور پیچ می شود. کاترپیلار ECM معمولاً دارای 2 دسته موتور اصلی است که به کانکتورها می‌روند. ما یک تکنسین خبره را توصیه می کنیم تا در برداشتن یا نصب ECM کاترپیلار به شما کمک کند.

 

 

آیا باید ECM کاترپیلار خود را تعمیر یا تعویض کنم؟

هنگامی که تشخیص دادید که ECM کاترپیلار معیوب یا معیوب دارید، دو راه دارید. می توانید ماژول خود را تعمیر یا با یک ECM جدید یا بازسازی شده تعویض کنید. تعمیر ECM یک روش مقرون به صرفه با مزایای بسیاری است. تعمیر ECM و نصب مجدد آن در همان کامیون یا تجهیزات، نصب پلاگین و بازی را بدون انحرافات غیرمنتظره تضمین می کند. اگر خرابی مشکلی ندارد، ما این مسیر را توصیه می کنیم. اگر به یک راه حل مناسب نیاز دارید، توصیه می کنیم ECM خود را تعویض کنید. ECM دیزل می تواند به شما کمک کند، هر مسیری که انتخاب کنید.

اگر تصمیم به تعمیر ECM خود دارید، تکنسین های مجرب ما می توانند خدمات عیب یابی و تعمیر ما را تنها با 395.00 انجام دهند. خدمات تعمیر بیشترین صرفه جویی در هزینه را به شما می دهد و نصب پلاگین و بازی را تضمین می کند. هر سرویس تعمیر دارای 1 سال گارانتی می باشد. اگر تصمیم به تعویض ماژول خود دارید، می‌توانیم صبح روز بعد یک ECM بازسازی‌شده به شما ارائه کنیم. واحدهای بازسازی شده کاترپیلار ECM ما کاملاً جدا شده و برای قابلیت اطمینان و عملکرد طولانی مدت ساخته شده اند. بسته به کاربرد، می‌توانیم برنامه‌ریزی و کالیبراسیون را انجام دهیم و دستگاه را برای اتصال و درایو آماده کنیم. بزرگترین مزیت خرید ECM Refurbished Caterpillar از دیزل ECM گارانتی مادام العمر است. یک ECM از دیزل ECM بخرید و گارانتی مادام العمر بی نظیری دریافت کنید. اگر در مورد خدمات ما یا خط مشی گارانتی ما سوالی دارید، با ما تماس بگیرید تا یکی از نمایندگان به شما کمک کند.

 

برای اطلاع از مشخصات هر یک از دستگاه های دیاگ کاترپیلار(عیب یاب کاترپیلار) روی تصاویر زیر کلیک کنید.

کلیه دستگاه های دیاگ دارای یکسال گارانتی و ده سال پشتیبانی فنی می باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه ی دیاگ اسکانیا مراجعه کنید

دیاگ بنز ، دستگاه عیب یاب حرفه ای برای همه خودروها و موتورهای شرکت مرسدس بنز پس از سال 2000 میلادی است

دیاگ کنور جهت عیب یابی سیستم های ترمز شامل همه ابزارهای مورد نیاز جهت انجام تعمیرات و نگهداری سیستم های ترمز مبتنی بر سیستم کنور مانند کامیون ها و تریلر ها می باشد

دیاگ کاترپیلار ۲دیاگ کاترپیلار ۳

 

36 دیدگاه ها در مورد “دیاگ کاترپیلار caterpillar

  1. برای جنراتور کاترپیلار مدل ۲۰۰۷و۲۰۰۹دیاگ نیاز دارم
    ۰۹۱۶۶۶۵۲۴۹۵

  2. اگە توانایی خرید دارید بخرید من خریدم راضی‌ام عالیە

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *