آموزش تعمیرات تخصصی ECU

آموزش تعمیرات تخصصی ECU

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه ی دیاگ اسکانیا مراجعه کنید

آموزش تعمیرات فوق تخصصی بردهای الکترونیکی خودرو (ECU )

دیاگ بنز ، دستگاه عیب یاب حرفه ای برای همه خودروها و موتورهای شرکت مرسدس بنز پس از سال 2000 میلادی است

کار در کارگاه بصورت تئوری و عملی می باشد.

 

آموزش الکترونیک و آموزش تعمیرات تخصصی ECU خودرو سنگین (داخلی و خارجی)

 

ولوو – اسکانیا – بنز – رنو – کامینز – البرز – البرز – فاو – داف – عقاب افشان – سایپا دیزل – ایران خودرو دیزل – انواع اتوبوس و کامیون و …

آموزش الکترونیک آموزش تعمیرات تخصصی ECU خودرو سبک (داخلی و خارجی)

بنز – بی ام و – آئودی – نیسان- مزدا – هیوندای- کیا – هوندا – تویوتا – میتسوبیشی – پژو – رنو – سوزوکی – سیتروئن – ایران خودرو – سایپا – پارس خودرو – دیران خودرو و…….

امروزه با پیشرفت روز افزون اتومبیل های داخلی و خارجی هر روزه با مشکلاتی مواجه می شویم که ریشه در سیستم های الکترونیکی دارد.

در اغلب موارد مکانیک های سنتی با استفاده از فاکتور تجربه به حل مشکلات می پرداختند اما دیگر با این فاکتور نمی توان مشکلات را حل نمود .

علمی شدن تعمیرات دلیل اصلی این مشکلات است.با توجه به ریشه ای بودن این مشکلات رشته جدیدی در صنعت خودرو شکل گرفت که به حل این مشکلات کمک بسزایی نمود.

الکترونیک خودرو مشتمل از ۳ رشته جای خود را به سرعت در بازار باز نمود که متشکل از علوم مکانیک و الکترونیک و کامپیوتر است.

در این مطلب به مرور برخی از این مشکلات می پردازیم :

مشکلات ناشی از عیوب سنسوری بدون خرابی سنسور و سیم کشی :

  • اتومبیل فالت مپ دارد اما مپ سالم است
  • اتومبیل فالت دور موتور دارد اما سنسور سالم است
  • اتومبیل فالت TPS دارد اما TPS سالم است
  • اتومبیل فالت دور متور فن دارد اما فن سالم است
  • اتومبیل فالت speed sensor دارد اما speed sensor سالم است
  • اتومبیل فالت کم شفت (سنسور میل سوپاپ) دارد اما کم شفت سالم است
  • اتومبیل فالت آوانس کار نمیکند
  • اتومبیل فالت سیستم جرقه دارد اما سیستم سالم است
  • سیستم انژکتور ۲ و ۳ یا ۱و۴ بدون پاشش است
  • دمای اتومبیل ۴۰- یا ۲۴۰+ است
  • دیاگ ارتباط با کامپیوتر بر قرار نمی کند
  • گیر بکس اتوماتیک در تعویض دنده تقه میزند
  • گیربکس اتوماتیک مشکل جا نرفتن دنده را دارد
  • دور متور در حالت آِی دل (دور آرام) نوسان دارد
  • خودرو گاز بی خود می خورد
  • خودرو گاز نمی خورد
  • خودرو خطای دریچه گاز دارد اما دریچه سالم است
  • خودرو از سرعت ۱۴۰ کیلومتر بیشتر سرعت نمی گیرد
  • مصرف خودرو بسیار بالا است
  • مشکل اظافه کردن سنسور اکسیژن دوم خودرو راداریم
  • خودرو روی گاز نمی رود
  • خودرو از روی گاز به روی بنزین میپرد
  • خودرو از روی بنزین روی گاز می پرد
  • خودرو خطای سنسور اندازه گیری گاز مخزن دارد
  • مشکل در آدوانسر زیاد است
  • خودرو فالت نشتی مخزن می دهد
  • خودرو خطای افت ولتاژ دارد
  • فن دائمی روشن است
  • خودرو مشکل کد دهی در ایموبلیزر دارد .
  • خودرو خطای abs دارد اما سیستم کاملا سالم است.
  • ترمز abs درست عمل نمیکند در صورتی که کیت سالم است.
  • اتومبیل خطای سنسور چپ abs می دهد اما سنسور سالم است
  • ایر بگ فالت ندارد اما چراغ ایربگ روشن است
  • چراغ ایر بگ چشمک میزند.
  • ایربگ خطای کشنده صندلی راننده دارد وخطا پاک نمی شود
  • اتومبیل تصادف داشته اما ایربگ عمل نکرده و چراغ ایربگ روشن است.
  • دیاگ خطای ای سی یو قفل است را صادر می کند
  • خودرو کد نمی گیرد در صورتی که کد صحیح است.
  • چراغ های جلو ۲۰۶ روشن مانده.
  • خودرو دیر بوق می ند.
  • چراغ عقب ۲۰۶ روشن نمی شود.
  • برف پاکن ها بی خود کار می کند.
  • راهنمای سمت چپ روشن میماند.
  • صفحه آمپر علامت cng خود را از دست داده.
  • مشکل کار با صفحه آمپر spico
  • راننده سوئیچ خودرو را گم کرده
  • کد ضبط فراموش شده
  • بسیاری مشکلات دیگر……………………………… …………..

مطالب آموزشی در کلاسها :

 

  • شناسایی سیستم موتوری
  • شناسایی سیستم سنسور بندی و مکان سنسور ها
  • ارتباط سنسورها با ECU
  • شناخت سوکتهای سنسور ها و نحوی سیم کشی
  • شناخت سوکتهای ورودی و خروجی ECU
  • شناخت ECU اتومبیل مورد نظر
  • شناخت کامل سیستم فیوز بندی و سیستم مکانیکال
  • نرم افزار کامل و کامل سیستم مکانیکال والکترونیکال اتومبیل های هیوندای
  • نرم افزار شناسایی آسان کد سوییچ های بوش
  • رفع مشکل کد سوییچ در ECU های زیمنس
  • ترفندهای ضبط نشدن اطلاعات در ECU
  • رفع مشکلات DISPLAY 206
  • برنامه ریزی مجدد و راه اندازی تمامی ECU های AIRBAG اتومبیل های دنیا
  • برنامه های تست AIRBAG
  • برنامه توربو کردن انواع ECU های ۲۰۶ , ۴۰۵ , samand
  • برنامه کم کردن مصرف سوخت و رفع مشکل سنسور اکسیژن
  • اطلاعات اساسی در مورد دیاگ و پارامتر های صحیح آن
  • آموزش جدیدترین ترفند رفع مشکلات خودرو های دوگانه سوز

 انواع معایب دوگانه سوز :

 

  • عیب: هواکش پراید CNG می ترکد
  • عیب : خودرو بنزین و گاز را با هم مصرف می کند
  • عیب : دور موتور بالای ۳۰۰۰ نمی رود و شعله داخل اگزوز می زند.
  • عیب: گاز مخزن تمام شده است ولی گاز وارد مخزن نمی شود.
  • عیب : خودرو روی گاز کار می کند ولی روی بنزین روشن نمی شود
  • عیب : خودرو روی بنزین و گاز روشن نمی شود.
  • عیب : دور آرام متغیر است.
  • تست اهمی سنسور دور موتور
  • عیب : دور موتور در حالت گاز و بنزین زیاد بالا و پایین می رود.
  • عیب : خودرو در سرعت ۸۰km/h از روی گاز به روی بنزین می رود.
  • عیب : خودرو روی گاز در حال حرکت وقتی خلاص می کند خاموش می شود.
  • عیب : خودرو روی گاز کار نمی کند.
  • عیب : در خودروهایی که مخزن ندارند با در آوردن فیوز CNG خودرو روی بنرین روشن می شود و با بودن فیوز خاموش می گردد.
  • عیب : سنسور اکسیژن در یک حالت می ایستد.
  • عیب : خودرو روی گاز در دور آرام خوب کار می کند ولی دور را که بالا می بریم خاموش می کند.در این شرایط عقربه گیج فشار
  • افت فشار نشان می دهد.
  • رفع عیب : تعویض شیر برقی بزرگ
  • و بسیاری از معایب دیگر…
  • روش های تعمیرات گیربکس های AL4 پژو ۲۰۶
  • فیلم های آموزش کامل کولر
  • آموزش و برنامه ریزی وتعمیریات تمامی ECU های:

ساژم:

sagem s2000-pl4
sagem s2000-11
sagem s2000-10
sagem s2000-35
sagem s2000-3e
sagem s2000-3f

sagem sl96 بوش:

BOCU 7.4.4
BOCH 7.4.5

 

شماره تماس :  ۰۹۱۲۸۹۴۰۰۸۵