انواع دیاگ ولوو  – سخت افزار دیاگ ولوو :

انواع متفاوتی از دیاگ ولوو طی سالیان گذشته وارد بازار گردیده

که از اولین نسل آن که به نام

دیاگ ولوو ویکدز مشهور شد

با پارت نامبر 9998555 تا دیاگهای نسل جدیدتر مانند ولوو وکام و ولوو وکام2

که جزء آخرین نسل از دیاگهای ولوو می باشند

با توجه به قابلیت اتصال برنامه تک تول با رابط هایی

که از پروتکل Rp1210  استفاده می کنند امکان اتصال با دیاگ هایی مانند

دیاگ نکسیک و یا DPA5  جهت اتصال به کامیون و اتوبوس ولوو

همینطور ماشین آلات راهسازی ولوو وجود دارد

که هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارا هستند

به عنوان مثال نقطه ضعف دیاگ ویکدز نیاز به استفاده از پورت سریال

جهت اتصال به کامپیوتر بوده و همچنین سرعت آن

برای برنامه ریزی و اتصال پایین تر از دیاگهای ولوو وکام می باشد

همینطور دیاگهای یونیورسال مانند نکسیک و یا DPA5

با برخی تست های برنامه ولوو مانند کالیبره کردن گیربکس سازگار نیستند

در حال حاضر بهترین گزینه برای اتصال به کامیون های ولوو در ایران

دیاگ ولوو وکام 1 می باشد که از پشتیبانی بهتری نسبت به ووکام2

هم در زمینه اتصال به کامیون های قدیمی و هم در زمینه پشتیبانی و خدمات گارانتی بر خوردار است

دیاگ ولوو مدل Volvo Vocom 88890300

مشخصات محصول

نام / شماره مدل: Vocom

اتصال: از طریق USB

ابزار تشخیص: کامیون

رنگ: سیاه

مارک: ولوو

نمایش: در لپ تاپ

حداقل مقدار سفارش: 1

توضیحات دیاگ ولوو مدل Volvo Vovom

  1. برای ولوو 88890300 Vocom Interface یک برنامه تشخیص عیب یاب است که کل فرآیند تعمیر را با استفاده از افزونه ها پوشش می دهد.
  2. با ولوو 88890300 Vocom Interface می توانید یک محصول را تشخیص، آزمایش، کالیبراسیون و برنامه ریزی کنید. یک محصول می تواند وسیله نقلیه، موتور یا ماشین باشد.
  3. برای ولوو 88890300 Vocom Interface توابع برای به روزرسانی ابزار، ارتباط با محصول و سایر برنامه های خارجی را ارائه می دهد. مجموعه افزونه ها، مجوزهای کاربر و زبان های موجود قابل تنظیم است تا هر کاربر آنچه را که نیاز دارد فراهم کند.

4- برای ولوو 88890300 Vocom Interface for Volvo / For Renault / For UD / For Mack Truck Diagnose ابزاری است که از روند ترمیم و تشخیص پشتیبانی می کند. این کار برای سهولت و کارآیی بیشتر کارهای تعمیرگاه ساخته شده است. می تواند در تعمیرگاه، در مزرعه، کنار جاده یا درایوهای آزمایشی استفاده شود.

نمای بیرونی سدان جدید S70 و V70 دارای ظاهری نرم‌تر از مدل قبلی خود بود، اما همچنان دارای هویت قوی ولوو بود. داخل ماشین، داشبورد جدید بود و بیشتر قسمت های داخلی. در زمینه ایمنی تعدادی پیشرفت انجام شد.

 

V70 XC یک نسخه AWD مقاوم با قابلیت آفرود بزرگتر از ظاهرش بود. بخش XC را ایجاد کرد که موفقیت بزرگی برای ولوو بود.

 

نسخه پرفورمنس S70/V70 R با قدرت 250 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 6.7 ثانیه در سال 1997 با رنگی خارق العاده عرضه شد: زعفرانی.

ولوو XC70 یک واگن مجلل بود که فضای داخلی مجلل داشت. این خودروساز سوئدی از مواد باکیفیت استفاده زیادی کرد، طیف وسیعی از فناوری ایمنی پیشرفته داشت و سیستم چهارچرخ متحرک را ارائه کرد. XC70 بخشی از سری ولوو 70 که از سال 1996 تا 2016 تولید شد، به گونه‌ای طراحی شده بود که یک واگن تمام چرخ محرک ناهموار باشد که دارای قطعات آفرود شگفت‌انگیز بود.

چه اتفاقی برای ولوو XC70 افتاد؟ چه چیزی جای خود را در خط تولید ولوو گرفت؟

ولوو XC70

ولوو سری 70 خود را در اواخر سال 1996 با ولوو S70، V70 و XC70 معرفی کرد. این خط از مدل های محبوب 850 مشتق شده بود که این خودروساز در سال 1991 عرضه کرده بود. در حالی که همان ظاهر غیرقابل انکار ولوو هنوز وجود داشت، واگن جدید جنبه نرم تری نسبت به مدل های قبلی خود نشان داد. داخلی و داشبورد عمدتاً جدید داشت.

XC70 که بر روی همان پلت فرم S60، V70 Estate و S80 ولوو ساخته شده است، به گونه‌ای ساخته شده است که در طیف وسیعی از جاده‌ها، خوب و بد رانندگی کند. یک واگن تمام چرخ محرک ناهموار، توانایی های غیرمنتظره ای در خارج از جاده داشت. این بخش XC را آغاز کرد که برای ولوو بسیار موفق بود.

چندین بهبود ایمنی برای XC70s جدید انجام شد. ولوو XC70 را برای مقاومت در برابر نیروهای برخورد قوی از همه نوع طراحی کرد. سیستم‌های حفاظتی ولوو در برابر ضربه و ضربه‌های جانبی تنها دو مورد از ویژگی‌های استاندارد گنجانده شده بودند.

ولوو XC70 همه کاره بود، مجهز بود و فناوری های چشمگیر زیادی را ارائه می کرد. تعداد بسیار زیادی از لوازم جانبی موجود از جمله میز پیک نیک، فون برد یا نگهدارنده اسکی و یخچال قابل نصب در پشت را ارائه می کرد. وزن خود را برای بهره وری بیشتر سوخت پایین نگه داشت و برای عملکرد بهتر جاده کمی از سطح زمین بالاتر بود.

نسل اول از سال 1996 تا 2000، نسل دوم از سال 2000 تا 2007 تولید شد و نسل سوم با توقف تولید خودرو در سال 2016 به پایان رسید.

آخرین XC70

ولوو XC70 2016 آخرین مدل قبل از توقف تولید واگن بود. هر چیزی که در یک واگن لوکس بخواهید داشت. مشکل این بود که می‌توانستید واگن‌های رقیب مشابهی مانند سوبارو اوت بک یا فولکس واگن گلف اسپورت واگن را با پول بسیار کمتری تهیه کنید. XC70 همچنین یکی از پایین‌ترین رتبه‌بندی‌های قابلیت اطمینان پیش‌بینی‌شده را در کلاس خود داشت.

آخرین مدل دارای سه سطح تریم با T5، T5 Premier و T5 Platinum بود. مدل پایه T5 شامل صفحه نمایش 7 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی، بلوتوث، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، ترمز اضطراری خودکار کم سرعت، رادیو ماهواره ای و وای فای بود. مدل پایه یک واگن مجهز بود و انتخاب آن به کاهش قیمت کمک کرد.

علاقه مندان به تجمل، T5 Premier را در نظر گرفتند که روکش چرمی، مونروف و ناوبری را به آن اضافه کرد. مدل‌های T5 Platinum قفسه بالایی با چراغ‌های جلوی تطبیقی، نظارت بر نقاط کور، سیستم صوتی هارمن کاردون ممتاز و دو بسته اضافی عرضه شدند.

یکی از آنها بسته Proximity بود که یک درب عقب برقی، ورودی بدون کلید مجاورتی و یک دوربین دید عقب را اضافه کرد. دیگری بسته فناوری بود که مجموعه ای از ویژگی های ایمنی فعال اضافی را ارائه می کرد.

در حالی که ولوو XC70 جذاب، جادار و باکیفیت بود، اما قیمت، هندلینگ نامناسب، رتبه پایین اطمینان و مصرف سوخت نه چندان عالی این کار را انجام داد.

ولوو XC90 جدید

با توقف ولوو واگن XC70، طبق گفته اهالی موتور ترند، جای خالی باقی مانده بود که باید پر شود. بعداً در سال 2016، آنها یک محصول جدید را روانه بازار کردند: ولوو XC90 SUV.

مدل 2016 شیک بود و شروع به احیای طراحی ولوو کرد. اکنون در سال 2020، ولوو XC90 همچنان یکی از جذاب‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس موجود از نظر بصری است.

داخل هم همینطور است و مطالعه ای در طراحی لوکس اسکاندیناوی است. از مواد باکیفیت مانند چرم ناپا و تزئینات چوبی طبیعی همراه با لهجه های ظریف کرومی استفاده شده است.

بیشتر سیستم‌های XC90 از صفحه نمایش لمسی سرگرمی قابل دسترسی هستند. همچنین یک صفحه نمایش 12.3 اینچی وجود دارد که جهت رو به درایور است که به عنوان یک مجموعه گیج دیجیتال استفاده می شود. این SUV همچنین فهرست چشمگیر ویژگی های ایمنی و کمک راننده را در تمامی مدل ها ارائه می دهد. حتی امروزه ولوو به شدت بر ایمنی تمرکز کرده است.

ولوو XC90 2020 انتخابی از سه موتور چهار سیلندر را در اختیار شما قرار می دهد که یکی از آن ها هیبریدی پلاگین است. XC90 در طرح‌بندی شش یا هفت نفره موجود است.

قابلیت اطمینان پیش‌بینی‌شده همچنان یک مسئله است، همانطور که انتخاب‌های پیشرانه نیز مشکل هستند. هنوز ولوو XC90 2020 با ظاهر زیبا و شکوه داخلی خیره‌کننده‌اش، یک شاسی‌بلند سایز متوسط ​​لوکس با فضا و فناوری فراوان است. هندلینگ آن ترکیب شده است و مسافت پیموده شده گاز خوبی می گیرد. برای کسانی که خواهان یک SUV لوکس هستند، XC90 چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

این اولین نسل ولوو سری 70 تا سال 2000 تولید شد، زمانی که نام مدل S70 متوقف شد و S60 جایگزین شد.

2 روز پیش، ولوو اعلام کرد که آخرین V40 از خط تولید در بلژیک، جایی که XC40 نیز در آن ساخته می‌شود، خارج شد. V40 اولین بار در سال 2012 عرضه شد و پاسخ ولوو به آئودی A3، BMW سری 1 و کلاس A مرسدس بود. در آن هفت سال، ولوو موفق شد 667530 دستگاه V40 و V40 کراس کانتری بسازد، به این معنی که اگرچه هیچ جایزه ای برای فروش شگفت انگیز کسب نکرد، اما به اندازه کافی ماشین مناسبی بود که مردم آن را دوست داشتند. حتی 7 سال بعد، V40، حداقل در بیرون، بهتر از سری 1 جدید به نظر می رسید و جالب تر از آئودی A3 بود. اما، فضای داخلی آن شروع به نشان دادن سن خود کرده بود، با کنسول وسط پر از دکمه هایش که فریاد می زد «سال گذشته مبارک». در حال حاضر ساخت

اما این فقط در داخل عملاً قدیمی به نظر نمی رسید، زیرا بر اساس پلت فرم MK2 Focus، خودرویی که در سال 2005 عرضه شد، ساخته شده بود! این بدان معنی بود که رقابت می توانست حلقه ها را دور آن بچرخاند، اما این مهم نبود. دلیل خرید ولوو راحتی و ایمنی است و V40 می تواند هر دوی این کارها را به راحتی انجام دهد. بنابراین V40 به دلیل ولوو بودن غیرقابل انکارش از دست خواهد رفت، اما مهمتر از همه به این دلیل که در نهایت با یک SUV دیگر جایگزین خواهد شد. اوه..

در حالی که ظاهر خوبی دارد، فضای داخلی V40 نشانه های سن خود را نشان می دهد

در حالی که ظاهر خوبی دارد، فضای داخلی V40 نشانه های سن خود را نشان می دهد

آگهی
در حالی که هیچ جایگزین مستقیمی اعلام نشده است، می توانم شرط ببندم که یک SUV دیگر خواهد بود که زیر XC40 (شاید XC20؟) قرار گیرد. ما همچنین می دانیم که فقط انواع هیبریدی و تمام الکتریکی خواهد داشت، زیرا این سیاست ولوو است، و مطابق با زبان طراحی جدید و زیبای ولوو، چه در داخل و چه در خارج طراحی خواهد شد. بنابراین نمی توان انکار کرد که ولوو با زمان حرکت می کند و خودروی جدید خوب خواهد بود، اما این ناراحت کننده است. شاسی‌بلندها می‌فروشند، ما این را می‌دانیم، اما ولوو این فرصت را دارد که بهترین هاچ‌بک ممتاز را در بازار بسازد و به احتمال زیاد آن را منفجر خواهد کرد. V40 قدیمی تکه‌هایی از فورد قدیمی بود و لباس‌های فانتزی سوئدی به تن داشت، بنابراین V40 جدید می‌توانست چیزی تماشایی باشد. اما نه، در عوض یک SUV فراموش‌نشدنی دیگر خواهد بود که ما را در طبقه نمایشگاه تحت تأثیر قرار می‌دهد و به محض دیدن یک آلفای قدیمی خاطرات ما را به یادگار می‌گذارد.

هیچ چیزی در مورد جایگزینی V40 به طور رسمی مشخص نیست. خط تولید در بلژیک به تولید کامل XC40، پاسخ ولوو به X1، GLA و Q3 روی آورده است. هی ولوو آره دارم باهات حرف میزنم میشه لطفا هاچ بک داشته باشیم؟ لطفا.

بنابراین به نظر شما به یک SUV دیگر یا یک هاچ بک V40 جدید نیاز داریم؟ نظر خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!

 

مشخصات مدل، نسل اول

تولید: 616,767, (S70: 243,078, V70: 319,832, V70 XC: 53,857)

بدنه: سدان ۴ در، املاک ۵ در

موتور: ۵ سیلندر خطی، ۱۹۸۴ سی سی تا ۲۴۳۵ سی سی یا ۵ سیلندر خطی ۲۴۶۱ سی سی توربو دیزل

گیربکس: 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک، FWD یا AWD.

ترمزها: ترمزهای هیدرولیک دیسکی همه کاره

ابعاد: طول کلی ۴۶۷ سانتی متر فاصله بین دو محور ۲۶۷ سانتی متر.

موتور: 5 سیلندر خطی DOHC 1984 2435 سی سی یا دی توربو دیزل 2435 یا 2401 سی سی.

گیربکس: ۵ سرعته دستی، ۴ سرعته اتوماتیک.

ترمزها: هیدرولیک، ترمزهای دیسکی تماما

ابعاد: فاصله دو محور ۲۷۶ سانتی متر.

VIDA DICE چیست؟

VIDA تماس کوتاه “اطلاعات خودرو و عیب یابی برای پس از فروش” است. VIDA DICE یک نرم افزار عیب یابی مخصوص خودروهای برند OBD2 Volvo است. شما می توانید از این نرم افزار برای انجام عیب یابی و برنامه نویسی برای خودروهای ولوو، کامیون ها و شاسی بلندهای مدل 1999+ استفاده کنید.

دیاگ ولوو، بهترین وسیله برای عیب‌یابی موتور

 

دیاگ ولوو در واقع ابزاری مناسب برای عیب‌یابی موتور توسط مکانیک است که باعث می‌شود تعمیرکار آسان‌تر از گذشته بتواند عیب اصلی موتور خودرو را پیدا و آن را برطرف کند. این ابزار باعث شده تعمیرکار دیگر نیازی به گذراندن زمان طولانی برای یافتن عیب خودرو نداشته باشد و در نتیجه اتلاف وقت و انرژی بسیار کمتر از گذشته شده است.

 

کاربرد دیاگ ولوو در مکانیکی چیست؟

 

در خودروهای سنگین به دلیل پیچیدگی بیشتر موتورشان، نیاز به زمان بیشتری داریم تا عیب آن را پیدا کنیم. دستگاه دیاگ ولوو در واقع به کامپیوتر خودرو متصل است و از طریق آن می‌توانید اطلاعات مربوط به موتور خودرو را به دست آورید و آن را مورد بررسی قرار دهید. این دستگاه در واقع نوعی کدخوان است که با بررسی دقیق قطعات مختلف موتور، عیب آن را می‌یابد و به مکانیک اعلام می‌کند. در عین حال این دستگاه بر روی قطعات مهم خودرو مانند قطعات نیز نصب می‌شود تا کار برای تعمیرکار آسان‌تر شود.

 

دیاگ ولوو در چه خودروهایی کاربرد دارد؟

 

این دستگاه توانایی این را دارد که همه نیازهای تعمیرکار را در زمینه یافتن عیب‌های موتور خودرو به طور کامل برطرف کند. دیاگ ولوو، در انواع کامیون‌های ولوو و رنو و ماشین‌‌های سنگین مربوط به راه‌سازی، معدن، و انواع اتوبوس‌ها و تریلی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر این دستگاه نسل جدید دیاگ‌ها است که نسبت به قبل پیشرفته‌تر نیز شده است و محدودیت‌های گذشته آن در زمینه برنامه‌ریزی موتور خودروهای سنگین نیز از میان رفته است. البته این را هم در نظر داشته باشید که برای استفاده از این برنامه، نصب کامپیوتر هوشمند بر روی خودرو نیز نیاز است.

 

نحوه عملکرد دیاگ ولوو به چه صورتی است؟

 

این دستگاه می‌تواند بسیار سریع عمل کند و عیب خودرو را در کمترین زمان ممکن به تعمیرکار نشان دهد. برای استفاده از دستگاه عیب‌یاب این ابزار باید از لپ‌تاپ‌هایی استفاده کنید که پورت متناسب با دستگاه را داشته باشد. در صورت انتخاب اشتباه انتقال اطلاعات به درستی صورت نمی‌گیرد و ممکن است باعث تشخیص اشتباه در زمینه عیب‌یابی خودرو شود.

 

دستگاه دیاگ ولوو چه اطلاعاتی را در اختیار مکانیک قرار می‌دهد؟

 

این دستگاه اطلاعات را در دسته‌های مختلف طبقه‌بندی می‌کند که شامل کدهای تشخیص عیب‌های مربوط به برق خودرو و همچنین کدهای مربوط به عملکرد موتور خودرو است. مورد اول مربوط به عملکرد قطعات الکترونیکی خودرو است که عملکرد آن‌ها بسیار برای خودرو مهم است و نقص در هر یک از آن‌ها،‌ موتور را دچار اختلال می‌کند. کامپیوتر خودرو پس از جمع‌آوری این اطلاعات آن را به دستگاه دیاگ می‌سپارد تا بر روی نمایشگر خودرو نشان داده شود. سپس تعمیرکار این کدها را بررسی و عیب خودرو را تعیین می‌کند.

 

اهمیت انتخاب صحیح دستگاه دیاگ و کامپیوتر هوشمند در چیست؟

این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که هر دستگاهی برای هر خودرویی مناسب نیست و باید در زمینه انتخاب نوع دستگاه دیاگ ولوو و کامپیوتر هوشمند، به نوع خودرو و قطعات موتور آن دقت شود، زیرا انتخاب نادرست تبعات زیادی را برای صاحب خودرو به همراه خواهد داشت. البته کارخانه‌های تولید خودرو در این زمینه باید به درستی عمل کنند و هر کارخانه‌ای دیاگ مربوط به خودروی خود را بر روی آن نصب کند. از سوی دیگر تمامی کارخانه‌های تولید خودرو موظف به تولید دستگاه دیاگ مربوط به هر خودرو هستند. این نکته به این معنا است که در وهله اول باید برای عیب‌یابی صحیح خودرو، نوع آن توسط مکانیک به طور دقیق تعیین شود.

دلیل این امر این است که کدهای عیب‌یابی برای هر خودرو با خودروی دیگر تفاوت دارد. این موضوع حتی درباره خودروهای تولیدی یک کارخانه نیز صدق می‌کند و برای مثال کارخانه بنز برای تمام خودروهای خود کد عیب‌یابی یکسان تعیین نمی‌کند. بنابراین ابتدا باید نوع و تیپ خودرو به درستی تعیین و سپس نسبت به عیب‌یابی آن اقدام شود.

مکان نصب دیاگ نیز در خودروهای مختلف متفاوت است. به طوری که در برخی از خودروها این دستگاه درون اتاق و در برخی نیز در خود موتور نصب می‌شود. اما در هر صورت کابل دستگاه باید به متصل‌کننده کامپیوتر وصل شود.

 

عیب‌یابی موتور مستلزم ایجاد ارتباط میان کامپیوتر و دستگاه دیاگ است که در حالت عادی این مسئله نباید بیش از 5 ثانیه زمان ببرد. پس از این مرحله است که کدهای مربوط به قطعات مختلف خودرو برای مکانیک نمایش داده می‌شود و مکانیک باید آن‌ها رو به طور دقیق بررسی کند تا عیب اصلی خودرو را بیابد. این مهم‌ترین مرحله کار است، زیرا خواندن نادرست کدها نه‌تنها عیب اصلی خودرو را مشخص نمی‌کند، بلکه باعث تحمیل هزینه زیاد برای صاحب خودرو می‌شود. از سوی دیگر فردی که مسئول بررسی کدها است، باید در این زمینه مهارت زیادی داشته باشد، چرا که دستگاه‌های دیاگ هنوز آن هوشمندی لازم را برای تعیین عیب‌های چندگانه خودرو ندارند و ممکن است یک فرد فاقد مهارت، در این زمینه دچار اشتباه شود.

 

قابلیت‌ خواندن پارامترهای موتور توسط دستگاه دیاگ ولوو

 

دستگاه دیاگ ولوو قابلیت بررسی پارامترهای موتور را حتی در حالت روشن نیز دارد. این پارامترها شامل سرعت، دمای هوا و‌ آب و برخی موارد دیگر می‌شود که بررسی دقیق آن‌ها بسیار حیاتی است. این مسئله نیز نیازمند داشتن مهارت است و فرد ماهر با بررسی این مورد می‌تواند عیب‌های خودرو اعم از عیب‌های قطعات الکترونیکی و یا قطعات اصلی آن را به راحتی تشخیص دهد. در واقع یک تعمیرکار که مهارت دارد، می‌تواند از این کدها برای بررسی و تعمیر مشکلات خودرو استفاده کند. اما فرد فاقد مهارت به احتمال زیاد در این زمینه دچار اشتباه خواهد شد.

 

 

مطالبی که بیان شد اهمیت زیادی دارد و باید در زمینه عیب‌یابی خودرو به این نکات به طور خاص توجه شود. در واقع همان‌طور که قطعات خودروهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، دستگاه‌های دیاگ آن‌ها نیز با هم تفاوت دارد. پس باید به این نکته اهمیت داده شود و از دستگاه‌های دیاگ نامربوط به هر خودرو برای عیب‌یابی استفاده نشود. اگرچه کاربرد دیاگ‌ها شبیه هم است، اما کدهای مربوط به آن‌ها با هم تفاوت دارد و استفاده از دستگاه دیاگی که به خودروی شما ارتباطی ندارد، می‌تواند باعث کدخوانی اشتباه و در نتیجه تشخیص نادرست عیب خودرو شود که این مسئله منجر به صرف هزینه اضافی و بیهوده برای شما خواهد شد.

 

 

برای خرید VIDA DICE روی لینک زیر کلیک کنید

https://www.germanaudiotech.com/products/volvo-vida-dice-2014d-obd2-eobd-engine-code-reader-auto-car-scanner-diagnostic-tool?_pos=1&_sid=beac02b51&_ss=r

 

نرم افزار برنامه نویسی Volvo Vida Dice 2014d

تصاویر روی صفحه نرم افزار تشخیصی:

 

 

 

 

 

توابع VIDA DICE 2014D:

 

  1. اداره – اطلاعات عمومی، طراحی و عملکرد
  2. قطعات استاندارد، مواد سرویس و مواد مصرفی. اطلاعات عمومی (از جمله ماژول های کنترل، SRS، ایمنی عمومی) و همچنین

 

  1. سرویس و نگهداری
  2. موتور با نصب و تجهیزات
  3. سیستم برق
  4. انتقال نیرو
  5. ترمز
  6. سیستم تعلیق و فرمان
  7. فنر، کمک فنر و چرخ
  8. بدنه و فضای داخلی – از جمله، اطلاعات تشخیصی، طراحی و عملکرد، تعمیر و قطعات یدکی
  9. سایر – وسایل نقلیه ویژه، به عنوان مثال، آمبولانس، ماشین پلیس. مولفه هایی که از استاندارد منحرف می شوند.

 

 

 

زبان های پشتیبانی Volvo VIDA VICE 2014D:

 

ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، سوئدی، ژاپنی، کره ای، هلندی، روسی، ترکی، تایلندی، چینی

 

 

 

نیاز سیستم عامل VIDA DICE 2014D:

 

سیستم عامل: Win 7 Pro

 

مرورگر: اینترنت اکسپلورر 9،10،11

 

CPU: 2.0 گیگابایت بالا

 

حافظه: 4 گیگابایت

 

C: // باید فضای 120 گیگابایتی داشته باشد نرم افزار باید روی C نصب شود: //

 

باید با فرمت NTFS باشد (ویدا با w7_64 و IE11 کار می کند!)

 

همچنین می توانید تمام به روز رسانی های ویندوز را نصب کنید

 

اما: DotNET 4.51 باعث مشکلات ارتباطی بین VIDA و DICE Uninstall dotNET می شود و همه چیز به خوبی کار می کند.

 

 

 

لیست خودروهای پشتیبانی Volvo VIDA DICE 2014D:

 

خودروهای ولوو 1996 – 2018

 

Volvo XC90, Volvo XC70, Volvo XC60, Volvo V70, Volvo V40, Volvo C70, Volvo C30, Volvo S60, Volvo V50, Volvo 200 Series, Volvo Series 700, Volvo 164, Volvo 850, Volvo PV17, Volvo Series, Volvo S440 , Volvo 300 Series, Volvo P1800, Volvo 440/460

 

نسل دوم (۲۰۰۰ – ۲۰۰۷)

نسل دوم V70 در سال 2000 با طراحی کمی نرمتر و بر اساس همان معماری فنی S80 از سال 1998 وارد بازار شد.

 

نسخه Cross Country، V70 XC در سال 2002 به XC70 تغییر نام داد تا با شاسی بلند جدید Volvo، XC90 هماهنگ شود.

 

V70 R به عنوان مدل سال 2003 عرضه شد و یک نسخه با عملکرد بالا بود: یک موتور 2.5 لیتری با 300 اسب بخار متصل به سیستم AWD و یک شاسی فعال، Four-C.

 

نسل سوم (۲۰۰۷ – ۲۰۱۶)

نسل سوم V70 و XC70 در نمایشگاه موتور ژنو، 2007 عرضه شد. آنها بر اساس معماری فنی مشابه سدان S80 که یک سال پیش از آن عرضه شد، ساخته شده بودند.

 

V80 جمع و جور از S80 هرگز راه خود را به بازار پیدا نکرد، در عوض یک موتور 3 لیتری 285 اسب بخاری توربو شش خطی بود که به برترین موتور بنزینی تبدیل شد.

 

V70 و XC70 در آوریل 2016 متوقف شد و V90 و V90 Cross Country جایگزین آن شدند.

 

 

علائم و این که چرا باید بدنه گاز خود را به طور منظم تمیز کنید. بدنه دریچه گاز مرتباً روی تیغه و سوراخ دریچه گاز خطا می کند. آلاینده ها قطرات روغن از سیستم تهویه میل لنگ هستند. هر موتور مقداری دمیدن (گازهایی که از حلقه ها عبور می کنند) تولید می کند – به خصوص توربوها. هنگامی که سیستم تهویه میل لنگ این گازها را به داخل محفظه دریچه گاز هدایت می کند، باقی مانده روغن را با خود حمل می کند. وقتی این باقیمانده روغنی به تیغه دریچه گاز داغ برخورد می کند،  دیاگ ولوو به دلیل کاهش فشار و دمای داخل سوراخ، متراکم می شود و آن را با رسوبات لاک مانندی کک می کند که جریان هوا را در اطراف تیغه دریچه گاز محدود می کند. اگرچه ECU سعی می کند این محدودیت را با دستکاری دریچه کنترل هوای آزاد (IAC) جبران کند، اما اغلب نمی تواند به اندازه کافی جبران کند، بنابراین، علائم رانندگی را نشان می دهد. تمیز کردن بدنه دریچه گاز اغلب مشکلات رانندگی زیر را برطرف می کند:

 

توقف در کاهش سرعت

چرخیدن بیکار

بیکار خشن (گرم یا سرد)

تردید در بیکاری یا نوک دادن

توقف فقط یک بار، زمانی که راننده اول صبح دنده را تغییر می دهد

چسبیدن دریچه گاز در هوای زیر یخبندان (که ممکن است باعث عدم استارت شود)

توجه داشته باشید که بدنه‌های دریچه گاز آلوده کدهای مشکل OBD مربوط به این علائم را تنظیم نمی‌کنند، بنابراین در صورت شروع این علائم، ابتدا باید تمیزکاری را در نظر بگیرید. این روش را هر سال به صورت منظم درآورید.

 

دیاگ ولوو ابتدا سیستم سوخت را تمیز کنید. قبل از اینکه بدنه دریچه گاز را جدا کنید، یک بطری تکرون یا پاک کننده سیستم سوخت معادل آن را به باک خود اضافه کنید. علائم بالا می تواند ناشی از رسوبات روی نازل های انژکتور سوخت شما باشد. ماشین را از داخل باک برانید و سپس تصمیم بگیرید که آیا شما نیز باید بدنه دریچه گاز را تمیز کنید.

 

ابزار و لوازم مورد نیاز بدنه دریچه گاز. شما به یک واشر کاغذی بدنه گاز جدید (ارزان، از فروشنده) نیاز دارید. یک مسواک قدیمی یا برس بطری؛ و یک ماده شیمیایی پاک کننده اسپری معتبر با علامت ” پاک کننده تزریق سوخت “. به عنوان مثال، استفاده از پاک کننده کاربراتور اسپری معمولی، می تواند پوشش های محافظ روی میل دریچه گاز را فرسایش دهد یا محفظه پلاستیکی TPS را از بین ببرد. ابزارها: پیچ گوشتی تخت برای جدا کردن گیره‌های شلنگ ورودی هوا، آچار ترکیبی برای جدا کردن سه مهره، سل را محکم می‌کند و انبردست برای باز کردن گیره‌های فنر پیچشی روی شیلنگ‌های خلاء.

 

یادداشت ویژه در مورد استفاده از پاک کننده های حلال. برای مثال، استفاده از حلال‌های تمیزکننده کاربراتور آئروسل معمولی روی صفحات دریچه گاز تزریق سوخت، می‌تواند یک اشتباه بسیار گران قیمت باشد. دیاگ ولوو اگرچه حلال‌های قوی فورا صمغ، لاک و کربن را از صفحات و سوراخ‌های دریچه گاز حل می‌کنند، اما درزگیرهای میل دریچه گاز، سنسورهای موقعیت دریچه گاز یا (در صورت لزوم) تفلون را از بوق ورودی هوا نیز حل می‌کنند! با این وجود، حلال‌های بدنه دریچه گاز با فرمول‌بندی خاص بدون ایجاد شکایات بالقوه در رانندگی، به خوبی کار می‌کنند. بیشتر آنها نیز به همین دلیل برای تمیز کردن کاربراتورهای ظریف وارداتی مناسب هستند. برخلاف پاک‌کننده‌های کربوهیدرات کشنده، حلال‌های بدنه دریچه گاز با حذف سوئیچ‌های ظریف، پتانسیومترها و دیافراگم‌های نئوپرن موجود در کاربراتورهای وارداتی، بازگشتی ایجاد نمی‌کنند. اکثر آئروسل های بدنه دریچه گاز نیز برای تمیز کردن اجزای سخت در دسترس، در حالت معکوس اسپری می کنند.

نرم افزار رابط دیاگ ولوو 88890300 Vocom:

  1. نسخه نرم افزار: PTT1.12 / 2.40، نرم افزار به صورت رایگان همراه بسته است، این نرم افزار باید روی رایانه سیستم ویندوز XP نصب شود. همچنین قابلیت پشتیبانی از چند زبان را دارد.

 

  1. نسخه نرم افزار: PTT2.03 / 3.02 که اختیاری هم می­باشد. این آخرین نسخه نرم افزار است. این نرم افزار نیاز به خرید اضافی دارد، قیمت 230usd است. پشتیبانی از نصب بر روی ویندوز 7، و پشتیبانی از چند زبان را دارد.

دیاگ ولوو 88890300 Vocom Interface کدام وسیله­ها را پشتیبانی می­کند:

برای کامیون های ولوو (سیستم الکتریکی قدیمی تر، وسایل الکترونیکی خودرو 98، V2 ، V3  و V4

برای اتوبوس های ولوو (معمولی، چند منظوره، چندگانه v2، چند منظورهv3

برای تجهیزات ساخت و ساز ولوو

برای ولوو پنتا VERSION2

برای مشتری قطعات ولوو OEM (VERSION2)

برای کامیون های مک (V-MAC I / II / III، ITC ، IV ، IV + )

برای کامیون های رنو VERSION2) )

برای کامیون های UD (VERSION2)

ولوو کارز می گوید نسل جدید موتورهای دیزلی می تواند آخرین – مدیرعامل باشد

توسط کارکنان رویترز

 

 

 

 

برلین (رویترز) – به نقل از هاکان ساموئلسون، مدیر اجرایی شرکت سوئدی، هاکان ساموئلسون روز چهارشنبه گفت: آخرین نسل موتورهای دیزلی خودروساز سوئدی ولوو می تواند آخرین نسل موتورهای دیزلی آن باشد زیرا هزینه کاهش انتشار اکسید نیتروژن در حال افزایش است.

 

 

هاکان ساموئلسون، رئیس و مدیر عامل گروه خودروی ولوو، خودروی خودران ولوو XC90T8 Inscription را در جریان نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی در دیترویت، میشیگان، ایالات متحده، 9 ژانویه 2017 معرفی می‌کند. رویترز/ربکا کوک

ساموئلسون در مصاحبه ای با Frankfurter Allgemeine Zeitung آلمان گفت: «از دیدگاه امروز، ما دیگر نسل جدیدی از موتورهای دیزلی تولید نخواهیم کرد.

 

با این حال، سخنگوی ولوو کارز روز چهارشنبه گفت که ساموئلسون به جای طرحی قطعی برای توقف توسعه بیشتر موتورهای دیزل، درباره گزینه‌ها بحث کرده است.

 

ساموئلسون بعداً در بیانیه‌ای که به رویترز ارسال شد، گفت که معتقد است گازوئیل همچنان نقش مهمی در چند سال آینده در کمک به شرکت برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار دی‌اکسید کربن ایفا می‌کند، زیرا سوخت کارآمدتر از موتورهای بنزینی است.

 

ما به تازگی نسل جدیدی از موتورهای بنزینی و دیزلی را عرضه کرده ایم که تعهد ما به این فناوری را برجسته می کند. در نتیجه، تصمیم گیری در مورد توسعه نسل جدید موتورهای دیزلی مورد نیاز نیست.»

 

ساموئلسون در مصاحبه با FAZ گفت ولوو به بهبود محدوده فعلی که اولین بار در سال 2013 معرفی شد، ادامه خواهد داد تا با استانداردهای آلایندگی آینده مطابقت داشته باشد و احتمالاً تولید آن تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

 

و تا سال 2020 او گفت که برای کمک به برآوردن محدودیت های انتشار دی اکسید کربن که توسط اتحادیه اروپا تعیین شده است به دیزل نیاز است، اما پس از آن مقررات دیگری وارد عمل خواهند شد، با هزینه های ساخت موتورهای مطابق با استانداردهای ضدآلودگی بالاتر، به این معنی که این کار را انجام نخواهد داد. دیگر ارزش آن را داشته باشد

 

در عوض، ولوو روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و اولین مدل الکتریکی خالص خود را در سال 2019 وارد بازار خواهد کرد.

 

ساموئلسون گفت: “ما باید تشخیص دهیم که تسلا TSLA.O موفق شده است چنین خودرویی را ارائه دهد که مردم برای آن صف می کشند. در این زمینه نیز باید فضایی با کیفیت بالا و طراحی جذاب برای ما وجود داشته باشد.”

 

ساموئلسون قبلاً گفته بود که قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی، قیمت خودروهای دیزلی را تا جایی افزایش می‌دهد که پلاگین هیبریدی به یک جایگزین جذاب تبدیل می‌شود.

 

متوسط ​​حد انتشار دی اکسید کربن برای ناوگان خودروسازان اروپایی باید از 130 گرم در هر کیلومتر به 95 گرم در سال 2021 کاهش یابد و آنها را مجبور به سرمایه گذاری بیشتر در فناوری انتشار گازهای گلخانه ای کند.

 

خودروهای دیزلی بیش از 50 درصد از کل ثبت نام‌های جدید در اروپا را تشکیل می‌دهند و این منطقه را تا حد زیادی به بزرگترین بازار دیزلی جهان تبدیل می‌کند. ولوو، متعلق به جیلی 0175.HK چین، 90 درصد از آفرودهای XC 90 خود را در اروپا با موتورهای دیزلی به فروش می رساند.

 

رسوایی در مورد تقلب VOWG_p.DE Volkwagen در آزمایش های زیست محیطی ایالات متحده برای پوشاندن انتشار اکسیدهای نیتروژن، که می تواند باعث ایجاد یا تشدید بیماری های تنفسی شود، به این معنی است که سازندگان با نظارت شدید بر سطح واقعی آلاینده های منتشر شده از خودروهایشان مواجه هستند.

 

گلدمن ساکس معتقد است که یک سرکوب نظارتی می تواند 300 یورو (257 پوند) به ازای هر موتور به هزینه های دیزل اضافه کند که در حال حاضر حدود 1300 یورو بالاتر از معادل های بنزینی آنها است، زیرا خودروسازان برای نزدیک کردن آلاینده های NOx واقعی به نمرات بسیار پایین تر تست خود رقابت می کنند.

برای توابع رابط دیاگ ولوو 88890300 Vocom:

یک محصول را شناسایی کنید.

مشاهده تاریخچه اطلاعات

یک محصول انتخاب شده را تشخیص دهید.

یک محصول انتخاب شده را تست کنید.

یک محصول انتخاب شده را برنامه ریزی کنید.

کالای انتخاب شده را کالیبره کنید.

  • نسخه نرم افزار: PTT 2.03 / 3.02
  • نسخه سخت افزار: جدیدترین
  • بروزرسانی نرم افزار: بله
  • نوع مورد: کد خوان و ابزار اسکن
  • ویژگی های خاص: نسخه USB
  • نام مدل: برای ولوو VOCOM 88890300
  • لیست قابل اجرا: برای ولوو / برای رنو / برای UD / برای کامیون مک
  • بروزرسانی: بروزرسانی آنلاین
  • نرم افزار یکبار فعال شود: PTT 2.03 / 3.02
  • نوع آیتم: ابزار حرفه ای سنگین

نرم افزارهای مورد استفاده توسط عیب یابهای ولوو

 

  • VTT نرم افزار عیب یابی  ورژن ۱٫۱۲ و   ۲.۷
  • PTT نرم افزار عیب یابی  ۱٫۱۲ و   ۲.۷
  • IMPACT نرم افزار آموزشی و کاتالوگ الکترونیکی قطعات کامیون ها و اتوبوس های ولوو
  • PROSIS نرم افزار کاتالوگ الکترونیکی قطعات خودروهای راهسازی ولوو
  • MATRIS نرم افزار عیب یابی خودروهای راهسازی ولوو
  • VCADS PRO نرم افزار عیب یابی
  • Guide diag نرم افزار آموزشی و عیب یابی
  • DEV2TOOLS جدید ترین سری نرم افزار برای عیب یابی در سطح بالاتر از نمایندگی ها ( برنامه ریزی پارامترها) برای باز کردن ۱۱۵۰۰ پارامتر
    Volvo – Renault Trucks Programming Midsنرم افزار برنامه ریزی انواع برد های الکتریکی کلیه محصولات ولوو و رنوتراکس (کامیون – اتوبوس- راهسازی)
  • VODIA 5 نرم افزار عیب یابی ژنراتورهای پنتا در دو نسخه قدیم سازگار با وکام 1  و نسخه بروز شده سازگار با وکام 1 و2

 

برای اطلاع از مشخصات هر یک از دستگاه های عیب یاب ولوو  روی تصاویر زیر کلیک کنید.

کلیه دستگاه های دیاگ ولوو دارای یکسال گارانتی و ده سال پشتیبانی فنی می باشند.

جهت اطلاعات بیشتر و آموزش دیاگ ولوو با شماره ۰۹۱۲۸۹۴۰۰۸۵ تماس بگیرید.

آدرس کانال ما در سایت آپارات

دیاگ ولوو vcadsدیاگ ولوو NEXIQدیاگ ولوو vocomدیاگ ولوو DPA5

دیاگ ولوو پنتا

 

دیاگ ولوو وکام 2

54 دیدگاه ها در مورد “انواع دیاگ ولوو – قیمت دستگاه دیاگ ولوو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *