تهران ، ایران ، 16 ژانویه

 

توسط مهدی سپهوند – روند:

 

به گفته یدالله صادقی ، سرپرست اداره امور اقتصادی و بازرگانی در وزارت ایران ، خودروساز سوئدی ولوو هرگونه رابطه با کارخانه مونتاژ ایران Afra Motor – که قبلاً به عنوان نماینده محلی ولوو در ایران فعالیت می کرد را تکذیب کرد. صنعت ، معدن و تجارت.

 

به گزارش خبرنگار ترند ، 16 ژانویه ، صادقی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ولوو اخیراً نامه ای ارسال کرده و از دولت ایران خواسته است تا افرا موتور را از لیست شرکتهایی که به عنوان نماینده ولوو فعالیت می کنند حذف کند.

 

در 8 ژانویه ، رسانه ها گفتند مجوز کار Afra Motor تا اطلاع ثانوی دیاگ ولوو لغو شده است. وزارت صنعت ، معدن و تجارت در پی شکایت مشتریانی که ادعا می کنند این شرکت از ارائه خدمات پس از فروش خودداری کرده است ، این اقدام را انجام داد. مجوز کار این شرکت تا مارس 2020 معتبر بود.

 

گزارشات چند روز پیش حاکی از این بود که صادقی نامه ای به افرا موتور نوشته که ممنوعیت فعالیت های این شرکت برداشته شده است.

Volvo Cars در حال برنامه ریزی برای خرید شرکت مادر ژجیانگ جیلی هلدینگ و رهایی از سرمایه گذاری مشترک چینی خود است. سازنده سوئدی (در حال حاضر سوئدی-چینی) به چشم انداز عرضه عمومی سهام IPO اشاره کرده است ، که اکثر تحلیلگران معتقدند با ایجاد فاصله از Geely تقویت می شود.

 

در حالی که حزب کمونیست چین به دستورات شرکت های خودروساز الکتریکی برای مشارکت در مشارکت مشترک با مشاغل داخلی داخلی پایان داده است ، این قانون هنوز برای خودروسازان سنتی وجود دارد. با این حال ، فرض کلی این است که اکثر افراد با لغو قانون در سال آینده سعی خواهند کرد مالکیت کامل دارایی های چینی خود را به دست آورند. دیاگ تریلی اما منتقدان هشدار می دهند که ملت هیچ گونه تعهدی برای تعهد به واحدهای خارجی پس از جدایی با شرکای محلی خود ندارد.

 

بر اساس نگرانی های بین المللی سرقت مالکیت معنوی ، نویسنده شما حتی استدلال می کند که چین در حال حاضر آنچه از این مشاغل نیاز دارد را دارد. چرا به آنها اجازه نمی دهید که از روابط خارج شده خریداری کرده و مسئولیت کلی تسهیلات خود را بر عهده بگیرند ، در حالی که دولت می تواند هر محدودیتی را که می خواهد پیش ببرد؟ شاید من بیش از حد بدبین هستم. اما چین تمایل دارد بدون هیچ طلبگی آنچه را که برای خود بهترین است انجام دهد و در حال حاضر از به اشتراک گذاری فناوری مورد نیاز از طریق JV استفاده کرده است.

 

سپس ولوو اعلام کرده است که درجه بالایی از خودمختاری را از Geely دریافت می کند. اما همچنین به نظر می رسد که به هیچ وجه دلپذیر نبوده و از ادغام احتمالی که توسط شرکت مادر چینی در سال 2020 مطرح شد ، جلوگیری کرد.

 

در حالی که جزئیات قرارداد فعلی توسط هیچ یک از دو شرکت به اشتراک گذاشته نشده است. رویترز گزارش داد که ولوو کنترل کامل کارخانه های کارخانه های تولیدی خود در چنگدو و داکینگ و همچنین مرکز تحقیق و توسعه خود در شانگهای را بر عهده خواهد گرفت. همچنین گمانه زنی شد که چرا Geely نمی تواند به شدت چسبیده باشد وقتی فروش ولوو توسط آلمانی ها کاهش می یابد.

 

از رویترز:

 

Volvo Cars سال گذشته بیش از 166،000 خودرو در چین فروخت و نمایندگی های آن تخفیف های زیادی برای رقابت با دیگر مارک های برتر مانند BMW و Audi ارائه می دهند.

 

این شرکت مستقر در گوتنبرگ بیش از یک دهه پیش پس از بحران مالی جهانی توسط جیلی از فورد خریداری شد و از آن زمان مالکیت کارخانه های چینی خود را با مادر خود به اشتراک گذاشته است.

 

ولوو اتومبیل گفت که معاملات ، که منوط به تأیید مقررات است ، در دو مرحله انجام می شود ، از سال 2022 شروع می شود و به طور رسمی در 2023 به پایان می رسد.

 

دانیل لی ، مدیرعامل جیلی در بیانیه ای که به IPO احتمالی اشاره نکرده است ، گفت: “این دو معامله ساختار مالکیت بیشتری را در Volvo Cars و Geely Holding ایجاد خواهد کرد.”

 

Volvo Cars در موارد متعدد به IPO اشاره کرده است ، اما مدیرعامل هاکان ساموئلسون قبلاً نشان داد که می تواند قبل از سال 2022 شروع به کار کند. روز چهارشنبه ، او گفت که شرکت او اولین خودروساز خارجی خواهد شد که کنترل کامل بر عملیات چینی خود را به دست می آورد. رهبری جیلی نیز به این موضوع اشاره کرده است ، لی در ماه ژوئن پیشنهاد کرد که ولوو در صورت بورس به سرعت حرکت می کند. صرف نظر از این موضوع ، این دو شرکت همچنان در آینده نزدیک سیستم عامل ها و اجزای خود را به اشتراک خواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *