دیاگ ولوو500

دیاگ ولوو 500

دیاگ چیست؟

دیاگ ولوو 500

دیاگ ولوو 500 که معادل فارسی آن عیب یاب می­باشد، وسیله­ای  الکترونیکی است که با ماشین ارتباط برقرار کرده و تعمیرکار را از عیب­های ماشین، برای تعمیر آن مشکل با خبر می­کند.  دیاگ ولوو اطلاعاتی که دستگاه دیاگ از خودرو دریافت می­کند یکی به صورت کدهای تشخیص عیب سیستم انژکتوری و دیگری کدهای عملکرد موتور.

ابزار دیاگ ولوو مدل Volvo VCADS Pro v2.40

اطلاعات عمومی

نوع: ابزار دیاگ ولوو

نسخه نرم افزار: 2.40

زبانهای موجود: انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، روسی، مجاری، هلندی، دانمارکی، چینی، نروژی، لهستانی، ترکی، چکی، سوئدی، ژاپنی، تایلندی

کشور تولید کننده: چین

دیاگ ولوو 500
دیاگ ولوو 500

ویژگی های اصلی

برنامه تشخیص دهنده دیاگ ولوو 500 برای خواندن دیاگ کنور و پاک کردن کدهای خطای طراحی شده

پارامترهای ECM و ECMS را دوباره برنامه ریزی می­کند

قفل همه ویژگی ها زیر برای کاربر باز می­باشد:

  1. شرکت ولوو کامیون
  2. شرکت اتوبوس ولوو
  3. ولوو پنتا
  4. تجهیزات ساختمانی ولوو
  5. ماک
  6. FAW
  7. CNHTC

 

نرم افزار دیاگ ولوو مدل Volvo VCADS Pro v2.40

PTT یک برنامه تشخیصی مبتنی بر ویندوز است که به طور دیاگ تریلی  خاص برای آزمایش، کالیبراسیون و برنامه ریزی پارامترهای موتور طراحی شده است. این نرم افزار از VN ، VT ، VHD ، WG ، WX و AC از مدل سال 98 به بعد پشتیبانی می کند.

آزمایش ردیابی خطا برای موتورهای ولوو D7C ، D11F ، D12B ، D12C ، D12D ، D13F ، D16D و D16F در PTT در آن قرار داده شده است.

 

بسیاری از عملکردها در وسایل نقلیه مدرن امروزی توسط واحدهای کنترل الکترونیکی ECU کنترل می شوند. ECU اجزایی مانند موتور، ابزار دقیق و برخی وسایل نقلیه را کنترل می کند.

 

PTT جعبه ابزاری است که بسته های برنامه های تشخیصی VCADS و تعمیرات (راهنمای تشخیصی) را با

دیاگ ولوو 500 هم می سازد و آن را به یک مرکز فروش تکنیکی تبدیل می کند. هدف اصلی PTT پشتیبانی از فرایند تشخیص و ترمیم و کار آسان تر برای تکنسین ها با ابزارهای ارائه شده است.نرم افزار VCADS elite بر روی رایانه شخصی نصب شده است. رایانه از طریق رابط ارتباطی (برای بخش ولوو با شماره 9998555) به اتصال ارتباطی در خودرو متصل می شود.

VCADS Elite آزمایشات و کالیبراسیون خودروهای VOLVO را ارائه می دهد که به سیستم های کنترل الکترونیکی Vehicle Electronics 98 (VECTRO II) یا نسخه 2 مجهز هستند.

 

این برنامه شامل تعدادی رابط گرافیکی استاندارد است و مانند نمودارها و نمایش مداوم مقادیر پارامترها است و عملیات در منو با توجه به گروه های عملکرد سازمان یافته است.برخی از ECU ها دارای پارامترهای قابل تغییر هستند که می توانند برای تنظیم یا شخصی سازی عملکردهای خاص استفاده شوند. ECU های ولوو معمولاً دو نوع پارامتر دارند: مشتری و وسیله نقلیه.

 

پارامترهای مشتری را می توان با استفاده از VCADS Elite به صورت محلی برنامه ریزی کرد.

PTT یک برنامه تشخیصی مبتنی بر ویندوز است که به طور خاص برای آزمایش، کالیبراسیون و برنامه ریزی پارامترهای موتور طراحی شده است. این نرم افزار از VN ، VT ، VHD ، WG ، WX و AC از مدل سال 98 به بعد پشتیبانی می کند.

آزمایش ردیابی خطا برای موتورهای ولوو D7C ، D11F ، D12B ، D12C ، D12D ، D13F ، D16D و D16F در PTT در آن قرار داده شده است.

 

بسیاری از عملکردها در وسایل نقلیه

دیاگ ولوو 500 مدرن امروزی توسط واحدهای کنترل الکترونیکی ECU کنترل می شوند. ECU اجزایی مانند موتور، ابزار دقیق و برخی وسایل نقلیه را کنترل می کند.

 

PTT جعبه ابزاری است که بسته های برنامه های تشخیصی VCADS و تعمیرات (راهنمای تشخیصی) را با هم می سازد و آن را به یک مرکز فروش تکنیکی تبدیل می کند.

 

هدف اصلی PTT پشتیبانی از فرایند تشخیص و ترمیم و کار آسان تر برای تکنسین ها با ابزارهای ارائه شده است.

 

نرم افزار VCADS elite بر روی رایانه شخصی نصب شده است.

دیاگ ولوو 500 رایانه از طریق رابط ارتباطی (برای بخش ولوو با شماره 9998555) به اتصال ارتباطی در خودرو متصل می شود.

 

VCADS Elite آزمایشات و کالیبراسیون خودروهای VOLVO را ارائه می دهد که به سیستم های کنترل الکترونیکی Vehicle Electronics 98 (VECTRO II) یا نسخه 2 مجهز هستند.

 

این برنامه شامل تعدادی رابط گرافیکی استاندارد است و مانند نمودارها و نمایش مداوم مقادیر پارامترها است و عملیات در منو با توجه به گروه های عملکرد سازمان یافته است.

 

برخی از ECU ها دارای پارامترهای قابل تغییر هستند که می توانند برای تنظیم یا شخصی سازی عملکردهای خاص استفاده شوند. ECU های ولوو معمولاً دو نوع پارامتر دارند: مشتری و وسیله نقلیه.

 

پارامترهای مشتری را می توان با استفاده از VCADS Elite به صورت محلی برنامه ریزی کرد. دیاگ تریلی پارامترهای وسیله نقلیه معمولاً برای پیکربندی وسیله نقلیه هنگام ساخت استفاده می شوند و تغییر در این پارامترها نیاز به اتصال به VDA اداره داده خودرو برای ولوو دارد.

این پارامترها را نمی توان با VCADS Elite خواند یا برنامه ریزی کرد. این تغییرات باید توسط نمایندگی مجاز ولوو کامیون انجام شود.

 

تنظیمات و بهبودهای دیاگ ولوو VCADS

پشتیبانی از مدل های جدید: FL و FE

گزینه گفتگو در منوی ابزار به روز شده است.

سری شاسی وارد شده دستی در رایانه محلی تأیید می شود.

پارامترهای وسیله نقلیه معمولاً برای پیکربندی وسیله نقلیه هنگام ساخت استفاده می شوند و تغییر در این پارامترها نیاز به اتصال به VDA اداره داده خودرو برای ولوو دارد.

این پارامترها را نمی توان با VCADS Elite خواند یا برنامه ریزی کرد. این تغییرات باید توسط نمایندگی مجاز ولوو کامیون انجام شود.

دیاگ ولوو 500
دیاگ ولوو 500

تنظیمات و بهبودهای دیاگ ولوو VCADS

پشتیبانی از مدل های جدید: FL و FE

گزینه گفتگو در منوی ابزار به

دیاگ ولوو 500 روز شده است.

سری شاسی وارد شده دستی در رایانه محلی تأیید می شود

امکان تصحیح مقادیر پارامتر که مطابق مشخصات نادرست هستند. پارامترهای دارای مقادیر معتبر با رنگ قرمز مشخص شده اند. قبلاً، این وضعیت خطایی ایجاد کرده بود که با برنامه نویسی پارامتر تداخل داشت.

ابزار میز راهنما به روز شده است که شامل:

  • اقدامات به روز رسانی دفترچه تلفن
  • تنظیمات ارتباطات مرکزی

اگر شماره قطعه سخت افزاری در واحد کنترل با شماره قطعه سخت افزاری ذخیره شده در سیستم های مرکزی متفاوت باشد، VCADS Pro بطور خودکار بررسی می کند که آیا یک کیت تبدیل مناسب در دسترس است یا خیر.در این صورت، یک جعبه گفتگو ظاهر می شود که از کاربر می خواهد کیت تبدیل را اجرا کند.

دیاگ ولوو500
دیاگ ولوو500

روش جدید برای بارگیری نسخه های جدید VCADS Pro.

اگر نرم افزاری بلااستفاده یا گزارش نشده در Intermediate Storage ذخیره شده باشد، به کاربر اطلاع داده می شود و امکان مشاهده جزئیات بیشتر را دارد.

متن راهنما با دستورالعمل های برنامه نویسی پارامترها توسط الگوها، گفتگوی گزینه جدید و اطلاعات مربوط به قابلیت های جدید در ذخیره سازی متوسط ​​به روز می شود.

مدیریت کمپین از این پس پس از پایان برنامه نویسی و نه در اتصال تأیید شده بعدی به سیستم های مرکزی گزارش می شود. کیت تبدیل عملیات به دو عمل تقسیم شده است: کیت تبدیل و کیت لوازم جانبی.

عملیات مربوط به اسیلوسکوپ برای ابزار ویژه 88890040 دارای نرم افزار اسیلوسکوپ به روز شده است.

نسخه جدید Perf  برنامه عملکرد شماره نسخه: 2.5.3.

عملیات زیر در VCADS Pro اضافه یا به روز شده است

17012-3 ، 1700-21-03-02 کد خطا

17054-3 ، 1700-22-03-06 کیت لوازم جانبی

20006-3 ، 2000-08-03-06 20006-3 آمار داده موتور

2374-08-03-02، 23712-3 انژکتور خاموش ، دستی

پشتیبانی از دنیس DE

پشتیبانی از دیاگ ولوو VCADS Pro 2.40

کامیون های VOLVO: AC ، FM10 ، NH565 ، FH12 ، FM12 ، VHD ، FH16 ، FM7 ، VN ، WC ، WG ، WI ، FH565 ، NH12 ، FL6 ، FL7 ، FL10 ، FL12 ، NH525 ، WX ، COMP04 ، FE ، VHD ، FH ، FM ، VM ، FM9 ، F10 ، F12 ، F16 ، NL10 ، NL12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *